OpenACC and OpenMP GPU programming

Tu sei qui

Description: 

This course provides the introductory level information for porting a code to GPUs using directive-model approaches. The course will be structured
as follows:
* introduction to the GPU architecture
* OpenACC application programming interface
* OpenMP offload directives 

Skills:

By the end of the course, students will be able to:
* understand the strengths and weaknesses of GPUs as accelerators
* program GPU accelerated applications using a high level directive approach (either OpenACC or OpenMP)
* overcome problems and bottlenecks regarding data movement between host and device memories

Target audience:

Researchers and programmers interested in porting scientific applications or use efficient post-process and data-analysis techniques in modern heterogeneous HPC architectures.
 

Pre-requisites:

A good knowledge of C or Fortran is mandatory. Hands on sessions are performed using a standard Unix/Linux developing environment. A basic knowledge of any parallel programming technique/paradigm such as OpenMP or MPI is recommended, but not required.

Prossime edizioni

Non sono previste edizioni di questo corso.

Domande?

Per i corsi di supercalcolo e computer graphics scrivi a corsi.hpc@cineca.it

CINECA

Cineca è un Consorzio Interuniversitario senza scopo di lucro formato da 2 Ministeri, 69 università italiane, 22 Istituzioni pubbliche nazionali.

Costituito nel 1969, oggi il Cineca è il maggiore centro di calcolo in Italia, uno dei più importanti a livello mondiale. Operando sotto il controllo del Ministero dell'Istruzione dell'Università e della Ricerca, offre supporto alle attività della comunità scientifica tramite il supercalcolo e le sue applicazioni, realizza sistemi gestionali per le amministrazioni universitarie e il MIUR, progetta e sviluppa sistemi informativi per pubblica amministrazione, sanità e imprese.

Sempre più punto di riferimento unico in Italia per l’innovazione tecnologica, con sedi a Bologna, Milano, Roma, Napoli, Chieti e oltre 800 dipendenti, il Cineca opera al servizio di tutto il sistema accademico e della ricerca nazionale

Vai al sito Cineca